Zamyslite sa: Napokon buďte všetci jednomyseľní, súcitní, bratsky sa milujte! Buďte milosrdní a pokorní! [1 Pt 3,8]

Stanovačka 2010

[pridané: 10.08.2010]

Naša stanovačka

Opäť po roku sme mohli spoločne prežívať prázdninový týždeň od 19. do 23. júla 2010 na farskej záhrade spolu s Ježišom a so skvelými ľuďmi. Po minuloročnom upršanom týždni nám tentokrát počasie prialo, zvykli sme si aj na raňajší budík od pár metrov vzdialenej píly a užívali sme si každý deň.

1.deň:)

Príchod do základného tábora tj. farská záhrada bol o 14,00 hod. Porozkladali sme stany a ubytovali sa. Stanovačku sme začali Svätou omšou a po nej nasledoval koncert Petra Križiana, bohoslovca zo Spišskej kapituly, ktorý predstavil pesničky zo svojho CD. Koncert bol sprevádzaný úsmevnými príbehmi o vzniku pesničiek, ale aj príbehom o dievčatku, pri ktorom nejednému z nás vypadla slzička. Večer pokračoval opekačkou a spoločným zdieľaním o duchovných pravdách.

2.deň:)

V tento deň bola raňajším budíčkom pesnička, „Všetci ľudia sa radujú“, ktorú nám naša organizátorka Maťa púšťala z prehrávača. Poniektorí po krátkej noci sa veru ráno neradovali a dospávalo sa ešte na lavičkách. Po spoločnej rozcvičke, rozdelení úloh, raňajkách a modlitbe sme pokračovali v hlavnom programe a to v športových hrách. Zahrali sme sa, najedli aj relaxovali. Po svätej omši sme spolu s p. farárom odišli na pizzu, ktorá nám všetkým veľmi chutila. Večer pokračoval modlitbou a spoločnými rozhovormi s našim duchovným otcom na rôzne témy a hoci sme všetci vedeli, že na druhý deň nás čaká náročná túra, spať sa nám nechcelo.

3.deň:)

Výlet Vysoké Tatry, výstup na vrchol Ostrva 1984 m.n.m. Vstávanie bolo veľmi ťažké, ale zvládli sme to a vyrazili sme podľa časového rozvrhu, ktorý pripravil náš horský sprievodca Tomáš. Po spoločnej modlitbe nás p. farár odprevadil na vlakovú stanicu. Tešili sme sa, že pôjde s nami, ale kňazské povinnosti mu v tom zabránili. Počasie bolo nádherné a tak sme si mohli užívať krásu našich veľhôr. Zo Štrbského plesa sme spoločne prešli na Popradské pleso, odkiaľ na výstup na vrchol Ostrva pokračovala už len päťčlenná skupinka. Výstup sme zvládli a na vrchole sme mali z dosiahnutého úspechu úžasnú radosť. Po návrate na Popradské pleso, sme sa mohli s touto radosťou podeliť s tými, ktorí na nás trpezlivo čakali. Vrátili sme sa naspäť na Štrbské pleso, kde sme mali čas na prechádzku a oddych. Nevyhli sme sa ani stretnutiu s medveďom, no do základného tábora sme sa všetci vrátili živí a zdraví. Po svätej omši sme pokračovali spoločným zdieľaním pri ohníku, kde sme spolu s duchovným otcom rozoberali a lámali slovo z knihy Rút.

4.deň:)

Raňajší budíček sa posunul o pol hodinku, nebolo to veľa, ale všetkých to potešilo. Po raňajšej rozcvičke, ktorú predcvičoval p. farár sme sa spoločne vybrali ku hradu a na Skalku, kde sme si čítali Žalmy a modlili sa za našu farnosť a mesto. Cestou zo Skalky sme sa zastavili u tety Lehotskej na obed, kde nám Katkina mamina naplnila brušká chutným jedlom ku ktorému nechýbal ani zákusok. Poobedný čas sme venovali športovým hrám a spoločne sme si pripravili aj chutné marschmelouny. Po svätej omši, tak ako minulý rok bolo varenie večere výsadou mužskej časti. Chlapi na čele s p. farárom to zvládli a hladní sme neostali. Po večeri, keď nastala tma a na oblohe sa objavili hviezdy, čakalo na nás prekvapenie - „Cesta myšlienok“. Táto cesta sa tiahla celou farskou záhradou, bola lemovaná horiacimi sviečkami a mala nás v myšlienkach priviesť bližšie k Bohu. Cez ňu si musel každý prejsť sám a pri každom zastavení nás čakali úryvky z Evanjelia, meditačné otázky a úlohy. Niektorým sa tak páčila, že si ju prešli dvakrát. Na záver ju p. farár ukončil duchovným slovom.

5.deň:)

V posledné ráno našej stanovačky sme sa nechali zobudiť slniečkom. Aj tento deň bol vyplnený modlitbou, úlohami, tvrdým športovaním a nechýbala ani oblievačka. Po obede prišiel čas balenia a uvedomenia si, že ak by Pán nebol po celý čas s nami nedokázali by sme nič. Ďakujem ti Pane za všetko a ďakujeme aj všetkým, ktorí sa o nás starali! Stanovačku sme ukončili svätou omšou a po nej modlitbovým stretkom na fare.

Rozlúčili sme sa a dohodli, že už teraz sa tešíme na ďalšiu stanovačku a na všetkých, ktorí tentokrát chýbali!

Vyhľadávanie

Novinky

Oznamy pre 4. veľkonočný týždeň

21.04.2024: Sväté omše v nasledujúcom týždni budú už podľa letného rozpisu. Pondelok 18.00, utorok 8.00, streda 18.00, štvrtok 8.00, piatok 17.00, sobota 18.00, nedeľa 8.00 a 10.00.

Oznamy pre 3. veľkonočný týždeň

14.04.2024: Sväté omše v nasledujúcom týždni budú podľa rozpisu pre letné obdobie. Pondelok 18.00, utorok 8.00, streda 18:00, štvrtok 8.00, piatok 17:00, sobota 18:00, nedeľa 8:00 a 10:00.

Nové číslo časopisu KAPITULA 1/2024

14.03.2024: Opäť k vám prichádzame s ďalším číslom časopisu Kapitula, ktorým vás chceme potešiť a jeho prostredníctvom aj upevniť našu spolupatričnosť. Redakcia časopisu Kapitula

Dobré manželstvo na celý život - 10 krokov ako ho dosiahnuť

10.02.2024: V rámci Národného týždňa manželstva sa v našom kostole v piatok 16.2.2024 o 17:45 uskutoční prednáška Richarda Vašečku "Dobré manželstvo na celý život - 10 krokov ako ho dosiahnuť.

Plán čítania Svätého Písma - Biblia za rok

03.02.2024: Na nedeľu Božieho slova nám bolo ponúknuté prečítať Sväté Písmo za rok. Odporúčaný postup čítania je v tabuľke, ktorá bola zaslaná do všetkých farností a je zverejnená aj na stránke Spišskej kapituly